Yeni Medya Sanatında Soyut Verileri Akışkan Formda Görselleştirme
Özet Görüntüleme: 279 / PDF İndirme: 167
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.7775670Anahtar Kelimeler:
Soyut sanat, dijital sanat, medya görselleştirmeÖzet
Günümüz teknolojisinde kullanılan araçlar yoluyla elde edilen veriler yeni anlatım ve ifade biçimleriyle birlikte sanat yeni bir boyut kazanmış ve sanatçılar izleyicinin ihtiyacını karşılayacak yeni görüntüleri oluşturma yoluna gitmişlerdir. Çevremizde gerçek zamanlı bilgileri kaydeden kameralar, haber servisleri, müzik, video gibi teknolojik araç ve gereçler yoğun bilgileri barındıran veri tabanları oluşturmaktadır. Bilgisayar teknolojisi ile sürekli akışkan halde olan bilgilerin soyut data verilerinin sanatçı tarafından birtakım işlemlerden geçirilerek görselleştirilmektedir. 1995 yılında Natalie Jeremijenko'nun “Live Wire” isimli projesiyle veritabanı bilgisayar haritalama yöntemiyle teldeki titreşimlerle ilk kez görselleştirilmiştir. Sanal mekanlar ve akışkan mimariler küratörlüğünü Jean-François Lyotard'ın yaptığı Los Inmateriales sergisinde yer alır. Los Inmateriales sergisinden birkaç yıl sonra, Marcos Novak, akışkan mimariyi üretken bir siber uzay modeli ve mükemmel bir maddi varlık olarak kavramsallaştırdı. 2021 yılında Refik Anadol, “Makine Hatıraları: Uzay” serisinde teleskoplardan ve uydulardan elde ettiği soyut verileri akışkan bir biçimde görselleştirdi.
Referanslar
Anadol, R. 2020 “Art in the age of machine intelligence”, https://www.youtube.com/watch?v=UxQDG6WQT5s
Cengiz, M.S., Mamis, M.S., Akdag, M., Cengiz, C., 2015. A review of prices for photovoltaic systems, International Journal of Technolgy Physical Problems of Engineering, 27(3): 8–13.
Cengiz M.S., Cengiz, C. 2018., Numerical analysis of tunnel lighting maintenance factor, IIUM Engineering Journal, 19(2): 154–163.
Cengiz, Ç., Cengiz, M.S., Yurci, Y., Kaynaklı, M., Parlakyıldız, Ş., İlcihan, Z., 2017. Realization of warming in lighting, Journal of Electrical and Electronics Engineering, 12(6): 83–85.
Déotte, J.L. 1985, Les Immatériaux de Lyotard: un programme figural.
Eren, M., Yapıcı, İ., Yıldırım, S., Cengiz, Ç., Gencer, G., Palta, O., Aybay, E., Yurci, Y., 2017. Driver circuit effects in Led Lighting Systems, Journal of Electrical and Electronics Engineering, 12(6): 1-4.
Finn, E. 2020, Algoritmalar Ne İster? Hesaplama Çağında Hayal Gücü, çev. Songül Köse (İstanbul: Tellekt) s. 31.
Lyotard, J, F.1984, Le Différend. Paris: Les Editions de Minuit. p – 48. Traducción propia.
Lyotard, J.F., Thackara .J1988, Design after Modernism. New York : Tames and Hudson.
M.S., Cengiz, 2022. Lighting master plan application in living areas, Light & Engineering, 30(6): 124–132.
Manovich, L.2001, The language of new media. Boston (EEUU): The MIT Press. p. 59.
Miller, A.I. 2019, The Artist In the Machine, MIT, s. 44
Özkanlı, Ü., Cengiz. M.S., 2022. The evaluation of the relationship of color and light in the context of architecture, Latin America 3rd International Conference on Scientific Researches, August 6 - 7, 2022 - New York, USA
Özkanlı, Ü., Cengiz. M.S., 2022. Color Approach and Perception of Vision, Latin America 3rd International Conference on Scientific Researches, August 6 - 7, 2022 - New York, USA
URL-1: https://wannart.com/icerik/24125-magara-resimleri-buyulu-eller (Erişim Tarihi:09.11.2022)
URL-2, https://www.researchgate.net/fig ure/The-Dangling-String-by-Natalie-Jeremijenko-The-two-pictures-show-a-quiet-and-a-busy-red_fig4_268509885 (Erişim Tarihi:09.11.2022)
URL-3: https://journals.openedition.org/hybrid/523 (Erişim Tarihi:09.11.2022)
URL-4: https://journals.openedition.org/ appareil/797(Erişim Tarihi:09.11.2022)
URL-5: https://highlike.org/marcos-novak / (Erişim Tarihi:10.11.2022)
URL-6: https://kultur.istanbul/refik-anad ol-sergi/ (Erişim Tarihi:10.11.2022)
URL-7: https://refikanadol.com/ (Erişim Tarihi: 10.11.2021)
İndir
Yayınlanmış
Nasıl Atıf Yapılır
Sayı
Bölüm
Lisans
Telif Hakkı (c) 2023 MAS Uygulamalı Bilimler Dergisi
Bu çalışma Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License ile lisanslanmıştır.